سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام

سبک جدیدی از پاسخ دهی با قابلیت جدید اینستاگرام

تقریبا هفته ای نیست که اینستاگرام با اضافه کردن یه قابلیت جدید همه مارو شگفت زده نکنه!  اینستاگرام قابلیت جدیدی رونمایی کرده که اختصارا FAQ نامیده میشود. این قابلیت  مخصوص پیج های بیزینسی طراحی شده‌ است . پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام قابلیتی است که با استفاده از آن، می توانید برای سوالات پرتکرار مخاطبان خود، جواب های آماده طراحی کنید. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود به پرسش های پرتکرار، تنها با دو کلیک پاسخ دهید! از طرفی، میتوانید پاسخ‌های سریع در دایرکت اینستاگرام را با استفاده از کاراکتر میانبر، دسته‌بندی کنید!

منظور از پرسش‌های متداول در دایرکت اینستاگرام چیست؟ 

در قسمت دایرکت بعضی از پیج‌های بیزینسی، ممکن است با یک سری پیام‌های آماده در دایرکت مواجه شوید. یعنی قبل از این که شما چیزی بنویسید، چند پیام از پیش آماده در دایرکت وجود دارند و با انتخاب آنها خیلی سریع به جواب میرسید این متن ها ممکن است شامل یک خوشامدگویی ساده یا برخی سوالات متداول باشند. این قابلیت، همان امکان پرسش‌های متداول در دایرکت است!

آموزش درست کردن پاسخ سریع و سوالات متداول در اینستاگرام

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که این قابلیت برای اکانت های بیزینسی یا همان کریتور  فعال است پس قبل از هر چیز حتما از قسمت Account پیجتان را بیزینسی کنید. ما صفر تا صد نحوه بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام را در مقاله نحوه بیزینس اکانت اینستاگرام به طور کامل و مفصل آموزش داده ایم.

برای ایجاد پرسش های متداول در دایرکت اینستاگرام، کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. وارد بخش پروفایل اینستاگرام خود شوید.

2.  وارد Settings یا تنظیمات اینستاگرام خود شوید.

3.  در صفحه جدید پیج های بیزینسی قسمت Business را انتخاب کنند.

4. در مرحله بعدی که  تنظیمات اختصاصی مربوط به پیج‌های بیزینسی است گزینه  Frequently Asked Questions را انتخاب کنید و در ادامه این صفحه، گزینه ی Set Up را لمس کنید.

5. در صفحه باز شده کادری وجود دارد که شما میتوانید متن یا سوالات متداول را وارد کنید. ( این متن ها و یا سوالاتی که اضافه میکنید همان پرسش متداول در دایرکت اینستاگرام است یعنی کاربر به محض ورد به بخش دایرکت اینستاگرام شما با این سوالات مواجه میشود)

6. بعد از اینکه متن را وارد کردید حتما حتما تیک بالای صفحه رو بزنید و تیک Show Question  را فعال کنید و بعد با زدن Add Question متن یا سوالات دیگری را تا سقف 4 تا میتوانید اضافه کنید.

با این روش حالا شما سوال یا متن آماده در دایرکت اینستاگرام خود دارید.

پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام

مراحل قبلی توضیح دادیم و با نحوه اینکه چطور متن یا سوالات آماده را در دایرکت اینستاگرام داشته باشیم آشنا شدید. در ادامه با واکنش سریع یا بهتر بگویم پاسخ دادن سریع در دایرکت اینستاگرام آشنا شوید که باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. وارد بخش پروفایل اینستاگرام خود شوید.

2.  وارد Settings یا تنظیمات اینستاگرام خود شوید.

3.  در صفحه جدید پیج های بیزینسی قسمت Business را انتخاب کنند.

4. برای اینکه پاسخ سریع در دایرکت برای سوالات پیش آمده از سمت مشتری داشته باشید به قسمت Saved Replies بروید.

5. در ادامه برای اضافه کردن متن آماده در دایرکت، آیکون بعلاوه در سمت راست و بالای صفحه را بزنید.

6. در این قسمت  می‌توانید یک جواب آماده و یک کاراکتر میانبر برای آن تعریف کنید.( کاراکتر میانبر به شما کمک میکند که سریعتر پاسخ آماده‌ی مدنظر خود را از بین دیگر پاسخ‌های سریع پیدا کنید.)

7. بعد از اینکه پاسخ  آماده را تنظیم کردید  گزینه ی Save در بالا و سمت راست صفحه را بزنید. شما میتوانید به همین روش، به تعداد دلخواه متن آماده ایجاد کنید!

8. با این روش دیگر  پاسخ‌های سریع شما آماده است! هنگامی که مایل بودید از طریق پاسخ آماده در دایرکت به سوال کاربران جواب دهید، تنها کافیست کاراکتر میانبر را وارد کنید. در این صورت بلافاصله یک آیکون پیام ظاهر می‌شود که با لمس کردن آن، متن آماده ظاهر خواهد شد!

 

با این روش میتوانید سوالات متداول و پاسخ های آماده در دایرکت اینستاگرام داشته باشید که به مدیریت شما در دایرکت کمک میکند.